February 19, 2024 to May 31, 2024
UTC timezone

Participation in one of the proseminars offered by the Institute for Theoretical Physics in the Spring semester 2024 requires a two-step procedure.

In step one, students are distributed to one of the three proseminars. For this, please sign up on this webpage under "Registration", indicating your preferences. We will try to accommodate everybody's first choice, but experience from previous years shows that some of you will have to revert to an alternative. You will find more information on topics of the three proseminars on the left side under "Proseminars FS24".

Important: Signing up is not on a first-come, first-serve basis (so, take your time to decide). Instead, the final wishlist will be processed only after the deadline on December 10, 2023.

In step two, individual topics are distributed to students within the meetings associated to each proseminar. Meeting dates for each proseminar are noted under "Proseminars FS24".

*****************************************************************************************************************

Die Teilnahme an einem der vom Institut für Theoretische Physik angebotenen Proseminare im Frühsemester 2024 erfordert einen Einschreibeprozeß in zwei Schritten.

Im ersten Schritt wird die Verteilung der Studierenden auf die drei angebotenen Proseminare geregelt. Dazu können Sie sich auf dieser Webseite unter "Registration" unter Angabe Ihrer Präferenzen bewerben. Wir werden versuchen, Ihre erste Wahl zu berücksichtigen. Die Erfahrung der letzten Jahre zeigt jedoch, dass einige von Ihnen auf eine Alternative zurückgreifen müssen. Weitere Informationen zu den jeweiligen Proseminaren finden sich auf der linken Seite unter "Proseminars FS24".

Wichtig: Die Anmeldung erfolgt nicht nach dem Prinzip "Wer zuerst kommt, mahlt zuerst" (nehmen Sie sich also Zeit für Ihre Entscheidung). Die endgültige Wunschliste wird stattdessen erst nach Ablauf der Frist am 10. Dezember 2023 bearbeitet werden.

In einem zweiten Schritt werden die individuellen Themen an die Teilnehmer eines jeden Proseminars verteilt. Die Termine für diese Treffen finden Sie ebenfalls unter "Proseminars FS24".

Starts
Ends